• Boeing liefert Nummer 300 seiner meistverkauften 777 aus

EVERETT, Washington,  24 Oktober 2011 -

Mit einer Meldung vom 24. Oktober hat Boeing bekannt gegeben, dass die meistverkaufte 777, die 777-300ER (Extended Range), am 21. Oktober mit einer Lieferung an den Kunden Biman Bangladesh die Marke von 300 Auslieferungen überschritten hat. Mit Stand 30. September 2011 lagen für die 777-300ER 543 Bestellungen vor, das 777-Programm (alle Modelle) verzeichnete insgesamt 1.288 Bestellungen. Das Programm hat zudem einen Auftragsbestand von 325 Bestellungen. Die 777-300ER wurde bisher von 37 Kunden auf der ganzen Welt bestellt. Die 777-300ER ist bei 27 Kunden in Betrieb; zehn weitere Kunden werden ihre ersten 777-300ER Flugzeuge bis einschließlich 2014 übernehmen.

Die 777-300ER wurde 2005 in Betrieb genommen und zeichnet sich durch Treibstoffeffizienz, preisgekröntes Kabinendesign sowie Reichweite aus, mit der sie direkt „Point to Point“ fliegen und somit volle Drehkreuzflughäfen umgehen kann. Die neueste Generation der 777 belegt bei Umfragen unter Betreibern und Investoren stets einen Spitzenplatz, sie generiert einen höheren Umsatz, ermöglicht höhere Nutzlast und größere Reichweite und setzt zugleich den Maßstab für Zuverlässigkeit bei Twin-Aisle-Flugzeugen.

Der aktuelle Boeing Marktausblick „Current Market Outlook“ prognostiziert, dass der Markt für Twin-Aisle-Flugzeuge das am schnellsten wachsende Marktsegment in den nächsten 20 Jahren sein wird – mit einer Nachfrage nach 7.000 neuen Flugzeugen in der Größenordnung der 777 und 787.

Boeing's (NYSE: BA) best-selling 777, the 777-300ER (extended range), has surpassed 300 deliveries with an Oct. 21 delivery to first-time customer Biman Bangladesh.

As of Sept. 30, 2011, the 777-300ER has 543 orders; the 777 program (all models) has received a total of 1,288 orders and the program has a backlog of 325 orders.

"Introduced into service in 2005, the 777-300ER is the best seller for a reason," said Larry Loftis, 777 vice president and general manager. "It is distinguished by its fuel efficiency, award-winning cabin interior, range – it can fly point to point bypassing crowded hub airports – and its commonality with the Boeing 767 and 787."

The 777-300ER has been ordered by 37 customers around the globe. Twenty-seven customers now operate the 777-300ER; 10 additional customers will take delivery of their first 777-300ERs through 2014.

Approximately 35 percent of the 777-300ER was changed from earlier 777 models. Each wing was extended by 6.5 feet (1.98 m) by adding raked wingtips, which reduce takeoff field length, increase climb performance and reduce fuel burn.

The body, wing, empennage and nose gear of the airplanes were strengthened and new main landing gear, wheels, tires and brakes were installed. New semi-levered landing gear permits takeoffs on shorter runways.

The struts and nacelles were modified to accommodate the significantly higher-thrust engines. The airplanes are powered exclusively by the General Electric GE90-115BL engine, the world's largest and most powerful commercial jet engine, producing 115,300 pounds (512 kn) of thrust.

"The newest generation of the 777 delivers exceptional value," Loftis said. "It is consistently ranked at the top of operator and investor polls, and the 777 generates more revenue, providing more payload and range capability while setting the standard for twin-aisle reliability.

"As the leader in the 300- to 400-seat market with nine out of the world's top 10 airlines flying the 777, Boeing will continue to lead the market by incorporating new technology and innovations to improve operating costs, airplane performance and the passenger experience," Loftis said.

Boeing's updated Current Market Outlook forecasts the twin-aisle market as the fastest-growing segment of the market over the next 20 years with a demand for 7,000 new airplanes in the 777 and 787 size range.

Contact:

Debbie Heathers