• Boeing und GECAS finalisieren Bestellung für bis zu 100 737 MAX und Next-Generation 737 Flugzeuge

SEATTLE,  03 Oktober 2012 -

Boeing und GE Capital Aviation Services (GECAS), die Verkehrsflugzeugleasing- und finanzierungssparte von General Electric, haben bekannt gegeben, dass sie eine feste Bestellung für 85 737 Flugzeuge, darunter 75 737 MAX 8 und zehn Next-Generation 737-800 Flugzeuge, abgeschlossen haben. Die Bestellung, die bereits bei der Farnborough Airshow im Juli als Verpflichtung angekündigt wurde, sieht bis zu 15 zusätzliche 737-800 Flugzeuge vor. Der Auftrag, mit einem Wert von 8,4 Milliarden US-Dollar nach Listenpreisen, verdeutlicht sowohl die Stärke der 737 MAX als auch die anhaltende Nachfrage nach der Next-Generation 737 in der Flugzeugleasing-Branche. Bisher liegen dem 737 MAX Programm Bestellungen für 821 Flugzeuge vor.

Die 737 MAX ist eine Variante des weltweit meistverkauften Flugzeugmodells, die sich durch neue Triebwerke auszeichnet, und auf den Stärken der heutigen Next-Generation 737 aufbaut. Die 737 MAX wird von modernsten CFM International LEAP-1B Triebwerken angetrieben, um die höchste Effizienz, Zuverlässigkeit und Attraktivität für die Passagiere im Markt für Single-Aisle-Flugzeuge zu bieten. Fluggesellschaften, die die 737 MAX betreiben, werden von einem Betriebskostenvorteil pro Sitz von acht Prozent gegenüber der künftigen Konkurrenz profitieren.

Boeing (NYSE: BA) and GE Capital Aviation Services (GECAS), the commercial aircraft leasing and financing arm of General Electric (NYSE: GE), finalized a firm order for 85 737s, which includes 75 737 MAX 8s and 10 Next-Generation 737-800s. The order, first announced as a commitment at the Farnborough Airshow in July, allows for up to 15 additional 737-800s.

The order, worth $8.4 billion at list prices, further illustrates both the strength of the 737 MAX and the continuing strong demand for the Next-Generation 737 in the airplane-leasing industry. To date, 821 737 MAX airplanes have been ordered.

"The 737 MAX will be a perfect complement to our broad portfolio of modern, fuel efficient aircraft that offer our airline customers the lowest operating costs," said GECAS President and CEO Norman C.T. Liu.

"GECAS is a leader in the commercial airplane leasing industry with a successful track record of placing 737s with airlines worldwide," said President and CEO Ray Conner, Boeing Commercial Airplanes. "The GECAS leadership team will have the same success with the 737 MAX. The airplane will provide passengers with the exceptional flying experience that they have come to expect from the 737 family, but with increased fuel efficiency and technological advancements."

The 737 MAX is a new-engine variant of the world's best-selling airplane and builds on the strengths of today's Next-Generation 737. The 737 MAX incorporates the latest-technology CFM International LEAP-1B engines to deliver the highest efficiency, reliability and passenger comfort in the single-aisle market. Airlines operating the 737 MAX will see an 8 percent operating cost per seat advantage over tomorrow's competition.

With this order, GECAS has ordered 580 airplanes directly from Boeing since 1995, which includes 737s, 747s, 757s, 767s and 777s. To date, GECAS has taken delivery of 433 of the airplanes.

About GE Capital Aviation Services (GECAS)
    GECAS, the U.S. and Irish commercial aircraft financing and leasing business of GE, has a fleet of over 1,710 owned and serviced aircraft with approximately 235 airlines in over 75 countries. GECAS offers a wide range of aircraft types and financing options, including operating leases and secured debt financing, and also provides productivity solutions including spare engine leasing, spare parts financing and management. GECAS, a unit of GE Capital, has offices in 24 cities around the world.

GE works on things that matter. The best people and the best technologies taking on the toughest challenges. Finding solutions in energy, health and home, transportation and finance. Building, powering, moving and curing the world. Not just imagining. Doing. GE works. For more information, visit the company's website at www.ge.com

Contact:
    Tim Bader