• Boeing und ANA üben Optionen für elf 787-9 Dreamliner Flugzeuge aus

SEATTLE,  21 September 2012 -

Boeing hat bestätigt, dass die ANA Gruppe Optionen für elf 787-9 Dreamliner Flugzeuge ausgeübt hat. Die ausgeübten Optionen, mit einem Wert von 2,7 Milliarden US-Dollar nach derzeitigen Listenpreisen, erhöhen die Gesamtzahl der von ANA bestellten 787 Flugzeuge auf 66, darunter 36 787-8 und 30 787-9 Flugzeuge.

Boeing [NYSE: BA] confirmed today that the ANA Group exercised options for 11 787-9 Dreamliners. The exercised options, valued at $2.7 billion at current list prices, bring the total number of 787s ANA has ordered to 66 airplanes consisting of 36 787-8s and 30 787-9s.

ANA, the launch customer for the 787 Dreamliner, will use the 787s to help support the expansion of the airline’s international and domestic routes. The airline has announced plans to launch a new route from Narita to San Jose starting January 2013 using the 787, while the current Narita to Seattle service will switch to 787 operations on October 1, 2012 and Haneda to Beijing to the 787 on October 28, 2012.

Contact:
    Kevin Yoo