• Boeing 737 MAX Programm erhält wegweisende Bestellung von Aviation Capital Group

737 MAX überschreitet Marke von 1.000 Bestellungen
    Leasingbranche investiert weiter in die 737 MAX

SEATTLE,  02 Januar 2013 -

Boeing hat heute eine Bestellung der Aviation Capital Group (ACG) für 60 737 MAX Flugzeuge bekannt gegeben. Die Bestellung von ACG für 50 737 MAX 8 und 10 737 MAX 9 Flugzeuge wurde im Dezember 2012 abgeschlossen. Die 737 MAX verzeichnet somit mehr als 1.000 Bestellungen. Die Bestellung von ACG mit einem Wert von 6 Milliarden US-Dollar nach aktuellen Listenpreisen verdeutlicht die starke Nachfrage für die 737 MAX in der Flugzeugleasing-Branche.

Die Next-Generation 737 ist heute das treibstoffeffizienteste und zuverlässigste Single-Aisle-Flugzeug mit einem Betriebskostenvorteil von 8 Prozent pro Sitz gegenüber der nächsten Konkurrenz. Die 737 MAX baut auf diesen Stärken auf und bietet weitere Verbesserungen hinsichtlich Treibstoffeffizienz und Umweltleistung. Ausgestattet mit neuen LEAP-1B Triebwerken von CFM International und Verbesserungen wie das Advanced Technology Winglet, reduziert die MAX den Treibstoffverbrauch und die CO2-Emissionen um 13 Prozent, während der Betriebskostenvorteil von 8 Prozent gegenüber der zukünftigen Konkurrenz erhalten bleibt.

Mit der Bestellung von ACG verzeichnet Boeing bis heute 1.029 Bestellungen für 737 MAX Flugzeuge von Fluggesellschaften und Leasing-Firmen auf der ganzen Welt.

Boeing [NYSE: BA] announced today an order by Aviation Capital Group (ACG) for 60 737 MAX airplanes. ACG's order, consisting of 50 737 MAX 8s and 10 737 MAX 9s, was finalized in December 2012. The 737 MAX has now accumulated more than 1,000 orders to date.

"This order is a major step in building our broad portfolio of modern, fuel-efficient airplanes," said Denis Kalscheur, chief executive officer of ACG. "The 737 MAX enables us to offer our customers airplanes that provide the fuel efficiency, reliability and passenger comforts needed to grow in tomorrow's marketplace."

The order, worth $6 billion at current list prices, further illustrates the strong demand for the 737 MAX in the airplane leasing industry.

"We are proud of the confidence that ACG has placed in the 737 MAX," said John Wojick, senior vice president of Global Sales, Boeing Commercial Airplanes. "The 737 MAX will deliver to ACG's customers unsurpassed efficiency in the single-aisle market as well as improved environmental performance."

The Next-Generation 737 is the most fuel-efficient and reliable single-aisle airplane today with an 8 percent per-seat operating cost advantage over the nearest competitor. The 737 MAX builds on these strengths with advances in fuel-efficiency and environmental performance. Equipped with new LEAP-1B engines from CFM International and improvements such as the Advanced Technology Winglet, the MAX reduces fuel burn and CO2 emissions by 13 percent while maintaining the 8 percent operating cost advantage over future competition.

These efficiencies have powered the 737 MAX to the impressive order milestone. With ACG's order, the 737 MAX has orders for 1,029 airplanes from airlines and leasing companies worldwide.

"Reaching 1,000 orders in just over a year's time from our first order validates the exceptional value the 737 MAX offers our customers," said Bob Feldmann, vice president and general manager, 737 MAX. "Customers are expressing confidence in our ability to deliver improved performance on schedule."

More information: www.newairplane.com/737max/acg
    Photo and caption are available here: http://boeing.mediaroom.com