• Boeing und Travel Service geben Verpflichtung für drei 737 MAX Flugzeuge bekannt

LE BOURGET, Frankreich,  19 Juni 2013 -

Boeing und Travel Service haben heute auf der Paris Air Show eine Verpflichtung für drei 737 MAX 8 Flugzeuge mit einem Wert von 301,5 Millionen US-Dollar nach Listenpreisen bekannt gegeben. Boeing freut sich, mit Travel Service die Details abzuschließen. Danach wird die Verpflichtung als feste Bestellung auf der Orders and Deliveries Webseite von Boeing veröffentlicht werden.

Die 737 MAX baut auf den Stärken des weltweiten Verkaufsschlagers, der Next-Generation 737, auf. Die 737 MAX verfügt über modernste CFM International LEAP-1B Triebwerke für höchste Effizienz, Verlässlichkeit und Passagierkomfort im Single-Aisle-Markt. Fluggesellschaften, die die 737 MAX betreiben, werden von einer Verringerung des Treibstoffverbrauchs um 13 Prozent gegenüber den heute treibstoffeffizientesten Single-Aisle-Flugzeugen profitieren.

Die 737 MAX verfügt außerdem über das neue “Boeing Sky Interior”. Das elegante Interieur zeichnet sich durch moderne Linien, eine geräumige Kabine mit mehr Kopffreiheit sowie LED-Beleuchtung aus, die dynamische Farboptionen bietet.

Boeing (NYSE: BA) and Travel Service have today announced a commitment for three 737 MAX 8s at the 2013 Paris Air Show, valued at $301.5 million at list prices. Boeing looks forward to working with Travel Service to finalize the details, at which time the order will be posted as a firm order to the Boeing Orders and Deliveries website.

"We are very pleased that Travel Service was the first airline based in Central and Eastern Europe to fly the next-generation 737 and we are very proud that we will become the first airline to operate the 737 MAX in this region," said Roman Vik, Chief Executive Officer, Travel Service.

"As Travel Service continues to expand its route network, this commitment for three 737 MAXs will provide the airline with unsurpassed fuel efficiency and its passengers with superior comfort," said Todd Nelp, vice president of European Sales, Boeing Commercial Airplanes. "I am delighted that the partnership between Boeing and Travel Service will continue for years to come."

The 737 MAX builds on the strengths of the world's best-selling Next-Generation 737. The 737 MAX incorporates the latest-technology CFM International LEAP-1B engines to deliver the highest efficiency, reliability and passenger comfort in the single-aisle market. Airlines operating the 737 MAX will see a 13 percent fuel-use improvement over today's most fuel-efficient single-aisle airplanes.

The 737 MAX also features the new Boeing Sky Interior. The sleek interior boasts modern lines, a spacious cabin with more headroom and LED lighting that offers vibrant color options.

Based in the Czech Republic, Travel Service offers charter flights to more than 230 airports on four continents, as well as low-cost scheduled service to major European destinations through its Smart Wings brand.

Travel Service currently operates 28 Boeing 737s. Its fleet combines airplanes bought directly from Boeing as well as leased airplanes.

Weitere Informationen finden Sie unter http://www.boeing.com/paris2013/ sowie unter http://www.newairplane.com/737max/.