• Boeing Commercial Airplanes mit umfassendem, effizienten Produktportfolio für Wachstum positioniert

    • 737 MAX 8 Version mit 200 Sitzen wird Kunden ab sofort angeboten
    • Umfassendstes Produktportfolio an Widebody-Flugzeugen der Branche

    FARNBOROUGH, Großbritannien,  14 Juli 2014 - 

    Boeing [NYSE: BA] erweitert weiterhin seine Produktpalette und hat auf der Farnborough Airshow eine Version der 737 MAX 8 mit 200 Sitzen bekannt gegeben. Diese Option stellt Airlines 11 zusätzliche Sitze zur Verfügung und damit mehr Ertragsmöglichkeiten.

    Die 737 MAX 8 mit 200 Sitzen ist die jüngste Erweiterung des umfassenden Produkt- und Serviceportfolios von Boeing. Sie folgt auf den erfolgreichen Start des 787-10 Dreamliner und der 777X im letzten Jahr und ergänzt  die effizienteste Produktpalette an Widebody-Flugzeugen der Branche.

    Der Boeing 787-9 Dreamliner wird am Flugprogramm der diesjährigen Airshow teilnehmen und dies nur wenige Tage nach der Erstauslieferung der 787-9 an Air New Zealand.

    Um der Nachfrage gerecht zu werden, liefert Boeing die 737, 777 und 787 heute mit Produktionsraten auf Rekordniveau aus. Weitere Steigerungen der Produktionsraten wurden bereits zuvor angekündigt.
    Zum Start der Farnborough International Airshow lagen Boeing 649 Nettobestellungen vor – darunter eine Bestellung von Emirates über 150 777X-Flugzeuge, die letzte Woche finalisiert wurde.



    Boeing Commercial Airplanes Positioned for Growth on Strength of Product Lineup

    • 200-seat version of 737 MAX 8 now being offered to customers
    • Widebody lineup is most comprehensive in the industry


    Boeing [NYSE: BA] continues to expand its product lineup, announcing a 200-seat version of the 737 MAX 8 at the Farnborough International Airshow. This option gives airlines 11 more seats of potential revenue.

    "This new 200-seat 737 MAX 8 ensures we'll retain our leadership in comfort, capacity and lower operating costs in the heart of the single-aisle market," said Boeing Commercial Airplanes president and CEO Ray Conner. "With this increase in capacity and confidence in our engine and airplane testing, we're on track to deliver a 20 percent more fuel efficient product than today's Next-Generation 737."

    The 200-seat 737 MAX 8 is the latest addition to Boeing's comprehensive product and services lineup. It follows last year's successful launch of the 787-10 Dreamliner and the 777X to complete the industry's most efficient widebody airplane lineup.

    Boeing's 787-9 Dreamliner will be featured in the flying display at this year's air show, only days after the first delivery of the 787-9 to Air New Zealand.

    "Our current and future widebody products leave no gaps in the market. Now that we've positioned ourselves for future growth, we're focused on executing on our plans and production rate increases—delivering superior value to our customers," added Conner.

    To meet demand, Boeing is now delivering the 737, 777 and 787 at record production rates, with future increases already announced.

    Going into the Farnborough International Airshow, Boeing has booked 649 net orders—including an order from Emirates for 150 777Xs finalized last week.

    "The market for commercial airplanes is stronger than ever, and we're doing everything we can to get Boeing products into the hands of our customers as soon as possible," said Conner.