• Boeing legt wichtige Eckdaten für Passagierkomfort der 777X fest

• Zu den Eigenschaften zählen eine Kabinendruckhöhe von 6.000 Fuß; eine um 16 Inch breitere Kabine als die der Konkurrenz; 15 Prozent größere Fenster

FARNBOROUGH, Großbritannien,  15 Juli 2014 -

Boeing (NYSE: BA) hat heute auf der Farnborough Airshow neue Details des innovativen Passagiererlebnisses bekannt gegeben, das für sein neuestes zweistrahliges Langestreckenflugzeug, die 777X, entwickelt wird.

Dabei baut Boeing auf das erfolgreiche und von Passagieren bevorzugte Interieur der heutigen 777, sowie auf Innovationen der Kabine des 787 Dreamliner. Damit wird Boeing seine führende Position im Bereich der Kabinenausstattung weiter ausbauen, mit einzigartigem Komfort für Passagiere und größter Flexibilität für Airlines.

Zu den fortschrittlichen Eigenschaften der 777X gehören:

• Eine Kabinendruckhöhe von 6.000 Fuß – vergleichbar mit der des 787 Dreamliner
    • 15 Prozent größere Fenster als die der Konkurrenz, die im Rumpf höher positioniert sind und sich somit für mehr Passagiere auf Augenhöhe befinden
    • Größere, neu positionierte Fenster lassen mehr natürliches Licht ins Flugzeug
    • Ein komplett neues Innendesign, das den Airlines ermöglicht, ihre Kabinenarchitektur in den jeweiligen Klassen zu gestalten
    • Eine um 16 Inch breitere Kabine als die der Konkurrenz. Airlines können so eine Reihe von Economy Class Sitzweiten mit bis zu 18 Inch Breite einsetzen
    • Höhere Luftfeuchtigkeit, vergleichbar mit der des 787 Dreamliner
    • Verfeinerte Luftfilterung mit den neuesten Filtertechnologien trägt zum  Wohlbefinden der Passagiere bei
    • LED-Beleuchtung der nächsten Generation, die das Flugerlebnis für die Passagiere verbessert und Airlines mehr Möglichkeiten für ihr Branding bietet
    • Geringerer Geräuschpegel in der Kabine, dank neuartigem Design der Triebwerksdüsen, neuen Triebwerken mit hohem Nebenstromverhältnis, verbesserter Isolierung und einer Passagierkabine, die doppelt so viele Lüftungsdüsen aufweist als bisher mit geringerer Ausstromgeschwindigkeit und reduziertem Geräuschpegel.

Zusätzlich zu den heute bekannt gegebenen Fortschritten erforscht Boeing fortlaufend weitere Wege, um das Flugerlebnis kontinuierlich zu verbessern.

Boeing liegen 300 Bestellungen und Verpflichtungen von sechs Kunden weltweit für die 777X vor. Produktionsstart des Flugzeugs ist für 2017, die Erstauslieferung für 2020 geplant.

Boeing Decides Key Elements of 777X Passenger Experience

Features include 6,000-foot cabin altitude; 16-inch wider cabin than competition; more than 15 percent bigger windows

Boeing (NYSE: BA) announced today at the Farnborough Airshow new details about the innovative passenger experience being created for its newest long-haul twin-aisle airplane – the 777X.

By building on the award-winning passenger-preferred interior of today's 777 and applying 787 Dreamliner cabin innovations, Boeing will continue its leadership in offering unprecedented levels of comfort for the traveling public and enhanced flexibility for airlines.

"Boeing has always been committed to exploration and research that leads to the right innovations needed to deliver a superior passenger experience. That commitment has established Boeing as the industry leader in interiors and will extend to the 777X," said Bob Feldmann, vice president and general manager, 777X Program. "We're already getting very positive feedback from our customers about the 777X's design concepts, and we think passengers' preference for the 777-300ER and 787 will continue with the 777X."

Among its advances, the 777X interior will feature:

• A cabin altitude of 6,000 feet – comparable to the 787 Dreamliner
    • Windows that are more than 15 percent larger than the competition and located higher on the fuselage so they're at eye level for a larger percentage of passengers
    • Increased ambient light made possible by the larger, newly positioned windows
    • All-new interior design that allows airlines to customize their cabin architectures by class. This innovation includes an adaptable suite of parts that facilitates choices in overhead ceiling and stow bin configurations, allowing airlines to create the feeling of separate and distinct cabins that meet both airline and passenger needs
    • A cabin that is 16 inches wider than the competition, allowing airlines a variety of economy class seat widths up to 18 inches wide
    • Higher cabin humidity, comparable to the 787 Dreamliner
    • Enhanced air filtration, incorporating the latest filtration technologies to increase passengers' well-being
    • Next-generation LED lighting, further enhancing the passenger experience throughout the flight and allowing airlines more branding opportunities
    • Lower cabin noise, achieved through the new engine nacelle design, new high bypass ratio engines, better insulation and a passenger cabin that doubles the number of air nozzles with lower velocity and less noise

In addition to the advancements announced today, Boeing is continuing to explore new ways to create a better flying experience.

"With key development ahead, the 777X will incorporate state-of-the art interior design and technologies," said Dennis Eng, director, 777X Interiors. "The 777X will redefine the total passenger experience. All of the interior features we are exploring and designing into the new airplane are working together as a package to create an exciting new passenger experience."

The 777X program has 300 orders and commitments from six customers worldwide. Production is set to begin in 2017, with first delivery targeted for 2020.