• Boeing und Avolon geben Verpflichtung für 787 Dreamliner und zusätzliche 737 MAX Flugzeuge bekannt

• Leasing-Unternehmen nimmt Dreamliner mit sechs 787-9-Flugzeugen in sein Portfolio auf
    • Auftragsbestand von Avolon für die 737 MAX erhöht sich auf 20 Flugzeuge

FARNBOROUGH, Großbritannien,  14 Juli 2014 -

Boeing [NYSE: BA] und Avolon haben heute eine Verpflichtung des Leasing-Unternehmens für sechs 787-9 Dreamliner und fünf zusätzliche 737 MAX 9 Flugzeuge mit einem Wert von mehr als zwei Milliarden US-Dollar nach aktuellen Listenpreisen bekannt gegeben.

Diese Verpflichtung ist die erste Bestellung von Avolon für den effizienten 787 Dreamliner und wird das Portfolio des Leasing-Unternehmens an 737 MAX Flugzeugen auf 20 Flugzeuge erhöhen. Nach Abschluss der Bestellung wird sie auf der Boeing Orders & Deliveries Webseite veröffentlicht werden.

Der Boeing 787-9 Dreamliner ist das zweite Mitglied der hocheffizienten 787-Familie. Sowohl die 787-8 als auch die 787-9 bringen die Wirtschaftlichkeit großer Flugzeuge in die Mitte des Marktes und haben einen um 20 Prozent geringeren Treibstoffverbrauch und 20 Prozent niedrigere Emissionen als Flugzeuge vergleichbarer Größe. Dabei bieten sie höchsten Passagierkomfort. Mit einem um 6 Meter längeren Rumpf als die 787-8 erweitert die 787-9 die Kapazität und Reichweite der Flugzeugfamilie und kann zusätzliche Passagiere und mehr Fracht über größere Reichweiten befördern.

Die 737 MAX verfügt bereits über mehr als 2.000 Bestellungen von 42 Kunden weltweit und ist damit der erfolgreichste Programmstart in der Geschichte von Boeing. Die 737 MAX verfügt über modernste CFM International LEAP-1B Triebwerke für höchste Effizienz, Verlässlichkeit und Passagierkomfort im Single-Aisle-Markt. Das größte Flugzeug der 737 MAX Familie, die 737 MAX 9, bietet die beste Treibstoffeffizienz pro Sitz und wird einen Preisvorteil pro Strecke von 7 Prozent gegenüber der Konkurrenz, dem A321neo, bieten.

Boeing, Avolon Announce Commitment for 787 Dreamliners, Additional 737 MAXs

• Leasing company adds Dreamliner to portfolio with six 787-9s
    • 737 MAX order book to increase to 20 airplanes

Boeing [NYSE: BA] and Avolon announced the leasing company's commitment for six 787-9 Dreamliners and five additional 737 MAX 9 airplanes, valued at more than $2 billion at current list prices.

This commitment marks Avolon's first order for the efficient 787 Dreamliner and will increase the lessor's 737 MAX portfolio to 20 airplanes. When finalized, the order will be posted on the Boeing Orders & Deliveries website.

"Our investment strategy is focused on building a portfolio of young, modern and fuel-efficient commercial aircraft. This order for six Boeing 787-9 aircraft, when combined with our ongoing sale and leaseback investments in the 787 family, reflects our commitment to our customers to have a product offering built around the latest and most technically advanced aircraft available in the market," said Domhnal Slattery, CEO of Avolon.

"We are also pleased to reconfirm our commitment to purchase five Boeing 737 MAX 9 aircraft. The 737 has proven itself a hugely popular aircraft with airlines, investors and financiers worldwide," said Slattery. "Avolon was one of the first three lessors to order the 737 MAX when we announced our original commitment in July 2012 and we are delighted to increase that commitment now, reflecting our confidence in the asset and our customers' need to operate the most technologically advanced and fuel-efficient aircraft."

"We are thrilled that Avolon is committing to order the 787-9 Dreamliner and additional 737 MAXs," said Boeing Commercial Airplanes president and CEO Ray Conner. "This addition to its portfolio reflects Avolon's important role in the leasing industry and the market popularity of both the Dreamliner and 737 MAX."

The Boeing 787-9 Dreamliner is the second member of the super-efficient 787 family. Both the 787-8 and 787-9 bring the economics of large jets to the middle of the market, with 20 percent less fuel use and 20 percent fewer emissions than similarly sized airplanes and passenger-pleasing features. At 20 feet (6 meters) longer than the 787-8, the 787-9 extends the family in capacity and range, flying more passengers and more cargo farther.

The 737 MAX has surpassed 2,000 orders from 42 customers worldwide, the most successful launch in Boeing history. The 737 MAX incorporates the latest-technology CFM International LEAP-1B engines to deliver the highest efficiency, reliability and passenger comfort in the single-aisle market. The largest in the 737 MAX family, the 737 MAX 9 offers the best fuel-efficiency per seat and will be 7 percent per trip less expensive to operate than its competitor, the A321neo.

About Avolon
    Headquartered in Ireland, with offices in Stamford CT, China, Singapore and Dubai, Avolon provides aircraft leasing and lease management services. Avolon has an owned, managed and committed fleet of 207 aircraft serving 48 customers in 27 countries. See www.avolon.aero