• Boeing und Emirates schließen Bestellung über 150 777X-Flugzeuge ab

• Bestellung umfasst sowohl 777-8X als auch 777-9X Flugzeuge

DUBAI, Vereinigte Arabische Emirate,  09 Juli 2014 -

Boeing [NYSE: BA] und Emirates Airline haben eine Bestellung über 150 777X-Flugzeuge mit einem Wert von 56 Milliarden US-Dollar nach Listenpreisen abgeschlossen. Die Bestellung des weltweit größten 777-Betreibers wurde zunächst als Verpflichtung auf der Dubai Airshow 2013 bekannt gegeben und war Teil des größten Programmstarts in der Geschichte der Verkehrsflugzeuge. Die Bestellung – eine Kombination aus 115 777-9X und 35 777-8X Flugzeugen –umfasst Kaufrechte für 50 zusätzliche Flugzeuge. Bei deren Einlösung könnte der Wert der Bestellung auf rund 75 Milliarden US-Dollar nach Listenpreisen steigen.

Die 777X wird über neueste Technologien verfügen, darunter das bisher fortschrittlichste Triebwerk für Verkehrsflugzeuge – das GE9X von GE Aviation – und komplett neu konstruierte und hocheffiziente Tragflächen aus Verbundwerkstoffen, deren Spannweite die der heutigen 777 übertrifft. Mitglieder der 777X-Familie sind die 777-8X und die 777-9X, deren Konstruktion auf die Marktanforderungen und Kundenpräferenzen ausgerichtet ist.

Die 777-9X wird 12 Prozent treibstoffeffizienter als ihre Wettbewerber sein – eine Notwendigkeit im heutigen kompetitiven Marktumfeld. Die 777-8X ist auf allen Strecken fünf Prozent effizienter als Konkurrenzmodelle, und bietet gleichzeitig neue Möglichkeiten für das Streckennetz.

Die Arbeiten am Design der 777X schreiten voran und Produktionsstart ist für das Jahr 2017 geplant. Die Erstauslieferung soll 2020 stattfinden. Bis heute liegen Boeing 300 Bestellungen und Verpflichtungen für die 777X von sechs Kunden weltweit vor.

Boeing, Emirates Finalize Order for 150 777Xs

• World's largest 777 operator builds on airplane's success
    • Record-breaking order includes combination of 777-8X, 777-9X

DUBAI, United Arab Emirates, July 9, 2014 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) and Emirates Airline have finalized an order for 150 777Xs, valued at $56 billion at list prices. First announced as a commitment at the 2013 Dubai Airshow, the order by the world's largest 777 operator was part of the largest product launch in commercial jetliner history.
    The order – a combination of 115 777-9Xs and 35 777-8Xs – also includes purchase rights for an additional 50 airplanes that, if exercised, could increase value to approximately $75 billion at list prices.

"With the order for 150 777Xs, Emirates now has 208 Boeing 777s pending delivery, creating and securing jobs across the supply chain," said Emirates president Sir Tim Clark. "Today Emirates operates more than one in every 10 Boeing 777s aircraft built. We fly 138 of these efficient planes across the globe spanning the USA and Latin America in the west, to New Zealand and Japan in the East. The 777X will offer us operational flexibility in terms of range, more passenger capacity and fuel efficiency, and we look forward to inducting them into our fleet from 2020."

"We are extremely proud to have Emirates, the world's largest 777 operator, continue its long-standing partnership with Boeing by becoming the largest launch customer for the 777X," said Boeing Commercial Airplanes president and CEO Ray Conner. "Being a customer-driven product, I'm confident the 777X – with its new engines and all-new composite wing design – will bring superior value in terms of performance, efficiency and reliability to Emirates and our other launch customers."
    The 777X will introduce the latest technologies including the most advanced commercial engine ever – the GE9X by GE Aviation – and an all-new high efficiency composite wing that has a longer span than today's 777. The 777X family includes the 777-8X and the 777-9X, both designed to respond to market needs and customer preferences.

The 777-9X will be 12 percent more fuel efficient than any competing airplane, necessary in today's competitive environment. The 777-8X is 5 percent more efficient than its competitor at all ranges while providing for new network opportunities.
    Design of the 777X is underway and production is set to begin in 2017, with first delivery targeted for 2020. To date, the 777X has accumulated 300 orders and commitments from six customers worldwide.