• Boeing und Hainan Airlines geben Verpflichtung für 50 737 MAX 8 Flugzeuge bekannt

• 787-Auftragsbestand des Leasing-Unternehmens steigt auf 20 Flugzeuge

FARNBOROUGH, Großbritannien,  16 Juli 2014 -

Boeing [NYSE:BA] und Hainan Airlines haben heute bekannt gegeben, dass die beiden Unternehmen an der Fertigstellung der finalen Rahmenbedingungen für den Abschluss einer Kaufvereinbarung für 50 737 MAX 8 Flugzeuge arbeiten. Damit unterstreicht die chinesische Airline ihre Präferenz für eine reine Boeing Single-Aisle-Flotte.

Die Verpflichtung mit einem Wert von mehr als 5,1 Milliarden US-Dollar nach Listenpreisen muss noch von der chinesischen Regierung bewilligt werden. Sobald die Bestellung abgeschlossen ist, wird sie auf der Boeing Orders & Deliveries Webseite aufgenommen werden.

Die 737 MAX verfügt bereits über mehr als 2.100 Bestellungen von 42 Kunden weltweit und ist damit das am schnellsten verkaufte Flugzeuge der Geschichte.

Die 737 MAX verfügt über modernste CFM International LEAP-1B Triebwerke für höchste Effizienz, Zuverlässigkeit und Passagierkomfort im Single-Aisle-Markt. Die 737 MAX bietet Kunden mehr Flexibilität und Kosteneffizienz als die Konkurrenz im Herzen des Single-Aisle-Markts. Fluggesellschaften, die die 737 MAX betreiben, werden von einem operativen Kostenvorteil von acht Prozent pro Sitz gegenüber der A320neo profitieren.

Boeing, Hainan Airlines Announce Commitment for 50 737 MAX 8s

• Extends preference for all-Boeing single-aisle fleet

Boeing [NYSE:BA] and Hainan Airlines today announced that the two companies are finalizing terms and working toward a purchase agreement for 50 737 MAX 8s, reaffirming the Chinese airline's preference for an all-Boeing single-aisle fleet.

The commitment, valued at more than $5.1 billion at current list prices, will be subject to the approval of the Chinese government and will be posted on Boeing's Orders & Deliveries website once all contingencies are cleared.

"The 737 is the backbone of our single-aisle fleet," said Adam Tan, vice chairman and president of Hainan Group. "The new 737 MAX will help our airline grow, become more efficient and offer five-star service for our passengers."

"It is a privilege to welcome Hainan Airlines as Boeing's newest 737 MAX customer," said John Wojick, senior vice president of Global Sales and Marketing, Boeing Commercial Airplanes. "As China's first Skytrax 5-star airline, Hainan continues to modernize its fleet with market-leading next-generation airplanes, including the 787 Dreamliner and now the 737 MAX. We are confident that the 737 MAX will play a significant role in Hainan's continued success."

The 737 MAX has surpassed 2,100 orders from 42 customers worldwide and is the fastest selling airplane in Boeing history. The 737 MAX incorporates the latest-technology CFM International LEAP-1B engines to deliver the highest efficiency, reliability and passenger comfort in the single-aisle market.

The 737 MAX 8 provides customers with more flexibility and cost efficiency than the competition in the heart of the single-aisle market. Airlines operating the 737 MAX 8 will see an 8 percent operating cost per seat advantage over the A320neo.