• Boeing und Intrepid Aviation geben erste 777-300ER Bestellung bekannt

• Leasing-Unternehmen platziert erste direkte Bestellung bei Boeing über zehn Flugzeuge

FARNBOROUGH, Großbritannien,  15 Juli 2014 -

Boeing (NYSE: BA) und Intrepid Aviation haben heute die erste direkte Bestellung des Leasing-Unternehmens bei Boeing über sechs 777-300ER (Extended Range) Flugzeuge mit einem Wert von 1,9 Milliarden US-Dollar nach Listenpreisen bekannt gegeben.

Intrepid verfügt zudem über eine Kaufoption für vier zusätzliche 777-Flugzeuge. Wenn alle Optionen eingelöst werden, könnte der Wert der heutigen Bestellung auf mehr als 3,2 Milliarden US-Dollar nach Listenpreisen ansteigen.

Die 777 ist das weltweit erfolgreichste zweistrahlige Langstreckenflugzeug. Die 777-300ER verfügt über das leistungsstärkste Triebwerk der Welt für Verkehrsflugzeuge, das GE90-115B, und bietet Raum für bis zu 386 Passagiere in einer Drei-Klassen-Konfiguration bei maximaler Reichweite von 14.490 Kilometern.

Boeing, Intrepid Aviation Announce First 777-300ER Order

• Leasing company places first direct Boeing order for up to 10 airplanes

Boeing (NYSE: BA) and Intrepid Aviation today announced the leasing company's first direct Boeing order for six 777-300ERs (Extended Range), valued at $1.9 billion at current list prices.

Intrepid also has the option to purchase an additional four 777s. If all options are exercised, the value of today's announcement could reach more than $3.2 billion at list prices.

"The economics of the 777-300ER are outstanding and offer an attractive growth potential for our airline customers," said Franklin Pray, Intrepid Aviation president and CEO. "We are pleased to work with Boeing and add this order of the most popular twin-aisle aircraft of all time to our existing fleet of 777-300ERs."

"We are excited to add Intrepid Aviation as a new Boeing customer," said John Wojick, Senior Vice President, Global Sales and Marketing, Boeing Commercial Airplanes. "This significant commitment to the 777 reflects their position as a leading widebody lessor providing airlines with the most modern and fuel efficient aircraft available today. The 777-300ER has a diverse and large installed base offering market-leading customer breadth and depth."

The 777 is the world's most successful twin-engine, long-haul airplane. The 777-300ER is equipped with the world's most powerful GE90-115B commercial jet engine, and can seat up to 386 passengers in a three-class configuration with a maximum range of 7,825 nautical miles (14,490 kilometers).

Intrepid Aviation is a privately held commercial aircraft lessor, which owns commercial aircraft leased to airline operators worldwide. Intrepid Aviation focuses primarily on twin-engine widebody equipment, such as the Boeing 787 and 777.