• Boeing und Adient Joint Venture - Adient Aerospace - nimmt Betrieb auf

• Adient Aerospace erhält die behördliche Genehmigung für Entwicklung, Produktion und den Verkauf von Sitzen an Fluggesellschaften und Leasing-Unternehmen.
    • Alan Wittman wird zum Chief Executive Officer ernannt

SEATTLE,  16. Oktober 2018 - Boeing und Adient haben heute bekannt gegeben, dass ihr Joint Venture für Flugzeugsitze, Adient Aerospace, nach Erhalt der behördlichen Genehmigungen den Betrieb aufgenommen hat. Die Unternehmen haben Alan Wittman zum Chief Executive Officer ernannt. Sie haben zudem das Team vorgestellt, das Adient Aerospace leiten und den Bedarf der Luftfahrtbranche für mehr Kapazität und Qualität bei Flugzeugsitzen adressieren wird. Branchenanalysten prognostizieren ein Wachstum des Marktes für Verkehrsflugzeugsitze von rund 4,5 Milliarden US-Dollar im Jahr 2017 auf 6 Milliarden US-Dollar bis 2026.

„Adient Aerospace ist jetzt am Start, um mit einem Angebot an hochwertigen Sitzen zu einem besseren Kunden- und Passagiererlebnis beizutragen ", sagte Wittman. „Unser Fokus liegt auf Komfort, Verarbeitungsqualität und operativer Exzellenz, womit sich unsere Produkte und Dienstleistungen hervorheben werden. Wir werden damit zugleich mehr Auswahl bieten sowie stärker auf die Anforderungen der Luftverkehrsbranche eingehen.“

Das Joint Venture zwischen Boeing, dem weltweit größten Luft- und Raumfahrtunternehmen, und Adient, dem weltweit führenden Anbieter von Autositzen, entwickelt ein Portfolio von Sitzen für neue Flugzeuge sowie zur Nachrüstung. Adient Aerospace hat ein Kundenservicecenter im Raum Seattle, Washington (USA), eröffnet. Produktentwicklung findet bereits in Kaiserslautern, Deutschland, statt als Fortsetzung von im Rahmen einer 2017 zwischen beiden Unternehmen geschlossen Vereinbarung geleisteten Arbeit. Adient Aerospace wird zunächst Lie-Flat-Sitzangebote der Business Class für Großraumflugzeuge entwickeln.

Wittman, CEO von Adient Aerospace, war zuletzt Director of Business Operations für das 787 Dreamliner-Programm von Boeing. Weitere Mitglieder des Führungsteams von Adient Aerospace sind:

Jason Fahlbush (Adient), COO
    Jörg Kaib (Adient), CFO
    Gary Senechal (Boeing), VP Vertrieb & Marketing
    Stefanie Rautio (Boeing), VP Zertifizierung & Regulatorische Compliance
    Frank Toenniges (Adient), VP Engineering

Infos zu boeing: www.boeing.com / www.boeing.de
    Infos zu Adient: www.adient.com

Cautionary Statement Regarding Forward-Looking Statements:

Adient and Boeing have each made statements in this document that are forward-looking and, therefore, are subject to risks and uncertainties. All statements in this document other than statements of historical fact are statements that are, or could be, deemed "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. In this document, statements regarding Adient's and Boeing's future financial position, sales, costs, earnings, cash flows, other measures of results of operations, capital expenditures or debt levels and plans, objectives, outlook, targets, guidance or goals are forward-looking statements. Words such as "may," "will," "expect," "intend," "estimate," "anticipate," "believe," "should," "forecast," "project" or "plan" or terms of similar meaning are also generally intended to identify forward-looking statements. Adient and Boeing each caution that these statements are subject to numerous important risks, uncertainties, assumptions and other factors, some of which are beyond their control, that could cause their actual results to differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements, including, among others, risks related to: the ability of Adient Aerospace to successfully implement its strategic initiatives or realize the expected benefits of the joint venture, the ability of Adient or Boeing to meet debt service requirements, the ability and terms of financing, general economic and business conditions, the strength of the U.S. or other economies, automotive vehicle or aircraft production levels, mix and schedules, energy and commodity prices, the availability of raw materials and component products, currency exchange rates, the ability of Adient to effectively integrate the Futuris business, and cancellation of or changes to commercial arrangements. A detailed discussion of risks related to Adient's business is included in the section entitled "Risk Factors" in Adient's Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended September 30, 2017 filed with the SEC on November 22, 2017 and quarterly reports on Form 10-Q filed with the SEC, available at www.sec.gov. Potential investors and others should consider these factors in evaluating the forward-looking statements and should not place undue reliance on such statements. The forward-looking statements included in this document are made only as of the date of this document, unless otherwise specified, and, except as required by law, Adient and Boeing assume no obligation, and disclaims any obligation, to update such statements to reflect events or circumstances occurring after the date of this document.

In addition, this document includes certain projections provided by Adient and Boeing with respect to the anticipated future performance of their respective businesses. Such projections reflect various assumptions of each company's management concerning the future performance of its businesses, which may or may not prove to be correct. The actual results may vary from the anticipated results and such variations may be material. Neither Adient nor Boeing undertake any obligation to update the projections to reflect events or circumstances or changes in expectations after the date of this document or to reflect the occurrence of subsequent events. No representations or warranties are made as to the accuracy or reasonableness of such assumptions or the projections based thereon.